Semlor..

Hej!
Jag är hungrig som bara den!

Det händer inte så mycket nuförtiden så jag har ingen aning om vad jag ska berätta om!
Men medan jag ändå är igång kan jag passa på att berätta att jag älskar semlor och att jag lyckades avstå från en semla imorse fast min mamma sa att jag fick ta en semla om jag ville ! Jiho!
Det dåliga är att man inte kan köpa runda bullar och göra sina egna semlor längre. Hela året om kan man köpa släta runda trista bullar (hamburgebröd utan sesamfrön på typ så att man kan göra semlor själv) men sedan blir det februari, den enda månaden då folk ens lägger märke till att släta runda trista bullar finns, och då tar affärerna BORT dom där bullarna ? Istället stoppar de ner minisemlor i små kartonger och säljer dom för dubbelt så mycket som de trista runda släta bullarna !
Hade jag fått köpa runda trista släta bullar som förresten är större än alla semlor som går att köpa nu tillsammans så hade jag varit mycket lyckligare !

Någon gång den här månaden ska jag pierca naveln.

Det var inte mycket mer jag hade att säga ! glöm nu inte bort att käka semlor, det är ju fettisdagen snart !
Godkväll!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0