bloggpaus!

Jag har så himla mycket att göra nu innan resan & jag märker att tiden inte räcker till så det blir en paus nu med bloggandet!
Jag trodde att jag skulle blogga extra mycket sedan på semestern i Italien men jag tror faktiskt att datorn får stanna hemma!

Följ mig via bloglovin så får ni reda på när jag börjar blogga igen!

Ha en underbar sommar allihop!


vi hade i alla fall tur med vädret

Halloj!
Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen!

Det blev svårt att hinna med ett inlägg imorse innan det bar av till Långholmen för att fira midsommar!
Hur som helst gav jag mig av på en joggingrunda efter frukost! Vädret var perfekt för att jogga! Det var soligt, och blåste skönt så att man inte stektes totalt!

Sedan blev det en långpromenad till Långholmen med mamma & syster! Där åt vi smörgås med skagenröra! Mums!

Utsikt från Västerbron (påväg till Långholmen):


Vi skulle se på en teater där men den var ingen höjdare så vi bestämde oss för att ta taxin hem!
Dagen blev inte perfekt, men vi hade i alla fall tur med vädret!

träning för hela slanten

Nu är jag hemma från träningen! Ansträngde mig extra mycket idag och puh vad trött jag är!
Sallad till middag blidde det!

Nu ska jag göra en del situps&andra övningar för att träna lilla magen!

Har alla haft en bra dag?!

kort inlägg

Glöm nu inte att rösta på mig här!
Jag är nr 3!

Om ett tag ska jag promenera till gymmet för att genomlida ännu ett svidande spinning-pass!
Sedan tänkte jag ge mig ut och springa varje morgon nu innan vi ger oss av till Italien!

Tyck till om vilket navelsmycke jag ska köpa! Klicka här!

hugs!

Navelsmycken

Jag har kikat lite på nya navelsmycken till sommaren och fastnade för dessa två! Vilket är snyggast tycker ni?
Klicka på dem för att se förstoring

 

hugs


jordgubbar med mjölk

Jag är ju förvirrad.
Jag skulle göra iordning en vanlig skål med fil & Müsli som jag brukar men även ha lite jordgubbar i. Så tar jag fel på filen och mjölken så det blidde jordgubbar med mjölk! Inte helt fel det heller!

Det blev rester till lunch & om en halvtimma ska jag väl bege mig till tunnelbanan.



hugs!

09.39

Vad har alla för planer inför midsommar?
Själv ska man ha picknick med familjen & sedan ville mamma så gärna titta på "Figaros bröllopp" så vi tyckte att vi kunde göra det för hennes skull!


Idag blir det jobba igen som gäller!


& det är 5 dagar kvar tills jag åker till detta underbara ställe!








 hugs!

Gravida mammor! Ni har fått en konkurrent!

Glöm inte att rösta på mig som snyggaste headern i Olivias blogg! Klicka här för att komma till inlägget!

Shit pommes frites!
Jag har ätit på tok för mycket middag känner jag!
Förrätt, Huvudrätt, Ostbricka, Efterrätt + Massor av cider!

Det blir rulla till sängen som gäller. Kommer nog kräkas om jag är uppe länge till!

Nattinatti!

Dukat

Såhär fint har jag dukat inför middagen idag!










dusch skrubb

Jag har (fråga mig inte varför) lovat mamma att städa hela lägenheten och förbereda kvällens middag (vi ska ha gäster)

Pimpsten:
Godmorgon kära besökare! Jag har både hunnit slänga i mig frukost och duschat!
Jag har upptäckt en fantastisk grej!
Att om man skrubbar huden lite lätt med en pimpsten i duschen så blir man supelen! Men man måste såklart smörja in sig efteråt så att inte huden blir irriterad.
Jag blev bokstavligen chockad över resultatet!



Nu ska jag dammsuga och damma av alla möbler. (Varför utsätter jag mig för detta?)


träna kondition är superbra motion!

Dåså! Då har man äntligen kommit hem från gymmet, helt slut och mör i hela kroppen! Det är en ashärlig känsla!

Jag åt lunch väldigt sent, vid halv fem faktiskt så jag är inte alls sugen på någon middag. Det kanske blir att göra iordning en härlig persiko-smoothie senare, eller vad säger ni?

Jag älskar smoothie, speciellt eftersom att det är både supergott och väldigt nyttigt.
Bara att blanda lite frukt (persikor), mjölk, yoghurt / fil & ev. yttepyttelite grädde!
 Mumma!

Nu ska jag duscha. Tänkte faktiskt använda sån där skrubb så att man blir härligt len över hela kroppen.
Love ya

O'boy! Vilket vackert väder

Nu har jag kommit tillbaka från ålderdomshemmet och det är otroligt vad roliga alla små gubbar & gummor är!

Jag åt en bit sparrispaj med keso, bönor och lite sallad när jag kom hem! Nyttigt och supergott!

Det är så härligt när solen skiner och man kan sitta på balkongen och bara njuta!

Hur har er dag varit?
Hugs!

små barn leker i parken

Bild tagen från mitt fönster



Känns så härligt att slippa regnet!
Strax ska jag åka iväg till jobbet, men innan dess måste jag klä på mig och fixa en del grejor!
Slänger in ett inlägg när jag kommer hem, hoppas ni njuter av solen (ni som har sol alltså)

Puss

goodmorning sunshine!

Tro't eller ej, men solen är här! Inte ett enda moln på himmelen!
Jag vaknade vid åtta imorse och tänkte ge mig ut och jogga en sväng.
Men min kära mor hade  redan bokat in mig på spinning på gymmet så jag tycker att jag kan spara min energi tills dess!

& det är sjukt vad gott jag tycker det är med frukost! Varje kväll innan jag somnar tänker jag på att jag ska få äta frulle när jag vaknar!
Det bästa är att det inte finns något tillsatt socker i min müsli så jag kan äta frulle med gott samvete!

& solen skiner.. kan det bli bättre?!






Hur är vädret hos er andra?

hugs

21.33

Jag har precis duschat! Det är så skönt att sitta i myskläder och göra ingenting!
Det blev ett spinning - pass idag på gymmet och sedan en timmes core - träning. Jag är helt slut!

Men jag tackar gud för att jag har ett gym så nära där jag bor, annars hade det inte blivit så mycket träning av det hela!



Nu ska jag ta och stänga ner datorn och laga en kopp te :)


Sleep well, people! Hope the bedbugs won't bite you ;)


















hugs

läntar som satan!

Herre min je! Flygplanet lyfter om 8 dagar! 

  

jeansshorts

Då har jag äntligen köpt dom, mina jeansshorts!
& såhär ser dom ut ;)





Vad har alla andra gjort idag?

kiss on the cheek

ännu en regnig morgon

goodmorning!

Vaknade för inte så längesedan och har hunnit äta en skål med flingor&fil, mmm!
Det är så gott med frukost tycker jag! Jag har aldrig riktigt varit en "frukostmänniska" utan brukade alltid bara dricka en kopp kaffe ochsedan rusa iväg, men nu, nu jävlar ska det vara fil o flingor!

Senare blir det en promenad till stan för att köpa ett par jeans shorts.
Nu innan vi reser iväg to Italia är det massor som behövs fixas! Badkläder och övriga sommarkläder måste införsskaffas och det är liiiiite bråttom eftersom att alla kläder tar slut när det är rea!


Nu måste jag fixa mig!
hugs!

livsnjutare

Efter en dag på jobbet var det supermysigt att lägga sig i badet och bara softa.
Såfort det är kallt ute blir jag jättefrusen även inomhus och går omkring med gåshud hur mycket kläder jag än har på mig!
Så det var skönt att ligga i kokhett vatten en timme.



Efter badet satt en kopp te finfint! Och sen ännu en kopp... och ännu en kopp. Mm, jag älskar te!


HUGS!

Gud så mysigt!

Jag klickade runt lite på nätet och kunde inte låta bli att bli helt kär i en sån där vanlig mysdress! Gud vad skönt på kvällen att bara få krypa ihop i soffan med såna där myskläder!


Hejsvejs lingonfejs!

Godmorgon!
Jag har precis ätit en skål med fil & flingor och ska snart åka till jobbet.

Det regnar, igen. Det blir jeans och tjocktöja, igen!
& när hade solen tänkt kika fram ?

Mitt te är tyvärr slut så jag kan inte njuta av en kopp innan jag rusar. Det var ju mindre bra.

Vad ska ni göra idag ?

Pilatesboll innan sovdax

Nej nu får det vara nog med data!
 Nu ska jag gå och träna lite på min pilatesboll och sedan gå till sängs med en kopp te och min kära bok (twilight)!

Wish me good luck




Godnatt!

Detta vill jag ha!


Supersöt klänning i asläcker färg!


Söt blus, ett måste i den italienska värmen!


Allt hittat på BikBok! Då vet man vad lönen kommer att gå till!

Rea

Här kommer bilder från dagens shopping!

 
Blommigt linne              2 t-shirts från JC
från ginatricot

   
                                 Blommiga underkläder från JC     +     trosor från H&M




Högklackade skor från dinsko



kisses n' hugs!

Kista

Såfort jag gjort mig iordning ska jag och mami♥  åka till Kista galleria för att shoppa! Skönt att slippa betala för omväxlings skull.
Vi lunchar där och åker hem sen mot kvällen!

Det ska bli skönt att få kika i lite andra affärer än de i Segels torg

puss
/giovannetti

joggingrunda

Godmorgon!
Steg upp vid åtta idag för att ta en joggingrunda - det blev så mycket gottegott till middag igår så motion behövdes!


Full fart


Mitt på vägen där jag tänkte springa satt en liten råtta! Den vägrade att flytta på sig så jag fick springa runt den. Det slutade med att jag vände tillbaka för att ta ett foto!

Ge mig, nu tack!



växande naglar!

Så länge jag kan minnas har jag bitit på naglarna vilket ledde till att mina naglar, inte bara sett missbildade ut, utan även ständigt blödde och ömmade.
Jag har dessutom väldigt mjuka naglar vilket leder till att jag ständigt biter ner dem igen eftersom att de inte kan bli långa i alla fall!

I julklapp fick jag en nagelolja som skulle stärka naglarna och jag började använda den för någon månad sen & till min förvåning märker jag resultat!

Den här nageloljan (från bodyshop): tillsammans med dessa tabletter (från hälsokostbutik): fungerar galant för att stärka naglarna!

Rekomenderas absolut till de som lider av mjuka/sköra naglar!

hugs!
 /s giovannetti


Familjedag

Har precis kommit hem från min systers skolavslutning, olyckligtvis glömde vi kameran hemma så inga kort togs!
Det var väldigt roligt att träffa alla i min systers klass, de var väligt speciella kan jag säga!

Till lunch sedan blev det pastasallad och ett äpple!


Senare idag ska hela familjen åka och fira min kusin som fyller 7 år!

kissemiss

På söndag ska jag alltså till min moster i Gävle, stannar där över midsommar.

Detta är, by the way, en av min mosters alla kissemissar. Gullegull.



/sofia g

mvg barn!

Hejhopp!
Efter en lång och ganska trist avslutning i skolans aula fick vi tillbaka våra betyg och jag blev positivt (med stort p) överraskad då jag såg att jag lyckats få 6 mvg:n !!
Shit pommes frites..

Jag ska alldelens strax följa med min syster som ska klippa sig inför sommarsemestern och sedan blir det en sväng förbi gymmet.
På söndag bär det av till landet där jag ska jobba och jogga som bara den! Tro det eller ej men jag ser framemot det.

Peace
/giovannetti

Skolavslutning

Det är skolavslutning.. och det regnar. Det regnar!

Man får väl slänga på sig jeans och en tjocktröja (?)

Twilight

Hello!
Har inte hunnit skriva något idag men jag fick en stund över nu på kvällen till att blogga!
Dagen har varit ganska lugn och jag har sovit bort hela förmiddagen och halva eftermiddagen. Bra jobbat Sofia!

Jag har faktiskt ingen lust alls att vara social längre vilket är lite synd.
Jag antar att det beror på att jag tänker alldeles för mycket på resan till Sardinien, mat, min totala brist på pengar, gummisnoddar som tandläkaren tvingat in i min käft för att fixa mitt bettfel som gör att jag knappt kan öppna munnen, mat, sova, mat, träna, mat osv.

Det känns som om jag måste få komma bort ett tag och liksom ta hand lite om mig själv och sedan börja om på nytt i höst!

Förresten så har min mamma börjat fundera en del på att skaffa hund vilket krossar mina planer att flytta till Rom nästa år totalt. En hund sitter inte helt fel det heller. 

Nu tror jag att jag ska lämna datorn en stund för att återgå till min bok. Jag har gjort det stora misstaget att köpa två pocketböcker inför resan till Sardinien (ni vet för att ha något att läsa i solstolen) hela två veckor innan vi reser. Detta leder till att jag börjar tjuvläsa redan nu så att den hinner bli utläst innan vi ens hunnit packa väskorna. Det är även så att det råkar vara Twilight boken. Min näsa har på något vis klistrats fast i sidorna på boken, jag lyckas inte släppa den ifrån mig.


Italien, Sardinien

Hit ska jag om 14 dagar, erkänn att ni blir avundsjuka! Liiite ?



fin hy

Godmorgon!
Det är jättetrist väder ute och vi ska ha fotbollsturnering med skolan så vad ska man ha på sig ?

Jag har precis vaknat och sitter här med en skål youghurt, mmmums. Det är så skönt att gå upp lite extra tidigt på morgonen så att man kan ta det lugnt och göra allt i sin egen takt.

Men det absolut skönaste i världen (!!) just nu är att jag utan problem kan traska omking osminkad, min hy har blivit så mycket finare på sista tiden och det är till stor del tack vare Eucerin's produkter!
Ett tag nu har jag bara tvättat ansiktet med tvål (Eucerin duscholja som är precis lika bra för huden i ansiktet som på resten av kroppen) morgon & kväll. Innan jag går och lägger mig använder jag även lite vanlig ansiktskräm från Eucerin.

Jag har aldrig någonsin sett så bra resultat från någon annan produkt jag använt i 2 år! Rekomenderas starkt till de med lite torrare hy!


Träna, träna, träna


Då var man taggad och ombytt  för ett par timmar på gymmet!

Om jag hinner sen så ska jag täffa Ylva, dagen har varit ganska händelselös men det ä bara skönt ibland.

Puss
/giovannetti

happy day

Lunch time!

Egentligen hade jag tänkt att skippa lunchen eftersom att jag var för lat för att orka göra i ordning något att äta. Men då klockan närmade sig lunchtid blev jag yr och kände mig svimfärdig så jag tyckte att det var säkrast att käka något i alla fall!

Jag känner mig på ganska bra humör idag, framförallt eftersom att jag lyckats gå ner hela 7 kg! Det känns helt underbart när man lyckas med någonting! Och om 15 dagar bär det av till Sardinien!


Månda' morron

Go'morron !
Solen skiner och jag är klar en halvtimme innan skolan börjar! Rekord!

Jag vaknade vid halv sju imorse och hann duscha, äta frukost, klä på mig och dricka en kopp kaffe. Det som gör att jag sparar massor av tid på mornarna är att jag slutat sminka mig helt och hållet! Det är superskönt! Min hy har dessutom blivit mycket finare på sista tiden vilket gör att jag slipper använda puder/foundation och annat kladd. Härligt!


3 dagar kvar till skolavslutningen...

Ögonfrans och ögonbryns färg!

Gokväll!

Denna helg har jag knappt gjort annat än suttit hemma och segat.
Jag hann färga mina ögonfransar och ögonbryn med Depend frans - och ögonbrynsfärg och jag blev nöjd med resultatet. Tidigare hade jag "genomskinliga" ögonfransar och ögonbryn men nu slipper jag det bekymret! 
 

  Frans-och ögonrbynsfärg, 69 kr (till vänster)
  Frans- och ögonbrynsnäring, 70 kr (till höger), ska göra ögonfransarna längre och tätare

                      Resultat:
                     

Snart tänkte jag gå och lägga mig, dels för att orka gå upp tidigt i morgon bitti utan komplikationer men även för att få tiden att gå snabbare! Jag bara räknar dagarna tills jag får komma bort från Sverige, nu är det exakt 16 dagar kvar tills planet lyfter mot Italien. Innan dess ska jag jobba, träna och stå ut med detta trista liv.

Uppdaterat!

Hello allesammans!
Jag har tagit mig några minuter till att uppdatera designen så att den passar en aning med årets årstid!

RSS 2.0