I kärlekens krig segrar den, som ger sig

Jag blir förbannad, satt och skrev i en kvart tills inlägget bara försvann och jag måste börja om..
Nu har det uppstått en del problem i mitt liv, inte alls stora men tillräckligt för att jag får ångest.
Det första är pengar! Jag är skyldig Jade en hundring och Sabina ska ha 40 spänn. Dessutom bara flyger alla pengar iväg från mitt konto och jag har ingen aning om vad jag har köpt som gör att allt bara försvinner. Jag ska köpa vinterskor (uggs) för 1799 :- och hur ska det gå till när jag har runt 1000 på kontot som kommer att ta slut på grund av espresso house.. ? Jag måste ta och skärpa mig nu! Slösar pengar på helt onödiga saker när det är massor som behövs.
Nog snackat om pengar, fast alla säger att pengar inte är viktigt så är det nog det viktigaste i mitt liv.. tragiskt.
Ett till problem är att jag har börjat tänka på döden (??!) Jo, tänk att alla kommer att dö någon gång och bara kommer att försvinna från världen! Jag är livrädd för att dö och jag fattar verkligen inte hur det kan finnas så korkade människor som väljer att kasta bort sitt liv och tar självmord !
Sen ska jag gå på samtal på måndag med min mamma för att snacka om mej ? (Vad är det här?!)
Det sista problemet är att jag vill leva i en film och att jag (fast jag vet att det inte är så) tror att livet egentligen är som i filmer.. Jag snackar om såna där deprimerande kärleksfilmer som gör att man sitter och grinar och undrar varför man själv inte kan ha ett sånt perfekt liv.

Funderar på att färga håret men det kommer nog inte att bli av. Däremot svär jag på att jag kommer att pierca om näsan!

Puss på alla som pallar läsa!


Kommentarer
Postat av: namn

du säger att du funderar på varför folk tar självmord och så, varför säger du så när du själv tänkt tanken många gånger?

2008-11-19 @ 08:52:06
Postat av: sofia

För det första tycker jag att det är sjukt omoget att ge kritik utan att ens våga skriva sitt namn och stå för vad man tycker, speciellt eftersom att det verkar som om det är någon jag känner som kritiserar.

För det andra har jag aldrig på allvar övervägt att ta livet av mig, jag har självklart tänkt tanken, det har nog alla men skulle aldrig någonsin kasta bort livet på grund av några småproblem.

2008-11-20 @ 22:29:18
URL: http://giovannetti.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0