Julkänslor

Tjosan!
Bloggade inte så mycket igår så jag tänkte berätta lite om gårdagen nu istället.
Efter ridningen skyndade jag mig hem för att duscha och fixa mig. Jag blir så gryyymt irriterad på mitt hår! Det är jättelockigt och visst, det kan vara fint med lockigt hår men inte på mig ! Dessutom är min största dröm att få långt hår och när det lockar sig ser det bara kortare ut. Ska faktiskt kolla upp om det finns någon produkt som gör håret plattare för jag vill inte använda plattång för det sliter så mycket på håret.
Hur som helst, efter att jag fixat mig åkte jag och Ellinor in till stan och tog bussen därifrån till Gröna Lund. Där var de julmarknad! Hur mysigt som helst! Vi slösade bort våra pengar på pepparkaksdeg, glögg och brända mandlar. Det kändes ju lite ovant att gå på grönan när man hörde julmusik, det låg snö överallt och nästan alla åkattraktioner var stängda, men trevligt var det i alla fall. 

 
Denna bild är tagen från lustiga huset som var öppet.

Vi åkte hem vid sex då det stängde. På vägen till tunnelbanan såg vi en gubbe som satt och tiggde pengar. Han hade en skylt där det stod att han var hungrig så jag och Ellinor gav honom sista halvan av vår pepparkaksdeg. Han blev jätteglad och började äta på den direkt. Stackars gubbe, han kommer få ont i magen.

På kvällen tog jag och Ellinor en promenix till Solna Centrum. Vi skulle möta Linda, Rahwa och Estelle vid ute donken och tänkte därför vara lite smidiga och gå igenom centrum - som var låst. Några hotellgäster hade en nyckel så vi följde efter dom in. Men när vi väl kommit till andra sidan märkte vi att dörren var låst och att vi inte kom ut! Korkade som vi är tänkte vi att vi inte skulle komma ut alls eftersom att man behövde nyckel för att öppna dörren på andra sidan! Så vi fick "hjälp" av donken personalen som ringde en väktare som skulle komma och släppa ut oss! Då blev vi rädda och sprang tillbaka till andra sidan ( där vi kom in ) och följde efter två kineser ut.
Sedan träffade vi Linda och Estelle. Rahwa hade åkt hem. Vi gick till Skytteholm och åkte pulka (plastpåse) nerför backen! Det var skiiiiitroligt! Efteråt såg man ju ut som en snögubbe och vid halv elva bestämde vi oss för att tagga hem! Händelserik dag...

Idag ska jag ta det lite lugnare! När jag, Julia och Ellinor fixat oss ska vi gå till Solna C för att köpa en chailatte och sedan ta det chill. Mysigt, mysigt!
 
   By the way måste jag lära mig att göra egen chailatte! Galet gott!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

vill också åka pulka :D<3

2008-11-23 @ 18:16:08

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0